Köztudott, hogy a hosszú ideig tartó szoptatás mind a babának, mind a mamának jó. Most egy újabb érvet sorakoztattak fel a kutatók: a hosszú ideig tartó szoptatás véd a kései típusú cukorbetegség ellen.
Alison M. Stuebe, a bostoni nőgyógyászati klinika orvosa és kollégái két, már korábban lezajlott vizsgálat adatait értelmezték újra. Elemzésük összesen 157 000 olyan nőre terjedt ki, akik már szültek. Közülük mintegy 6300 volt cukorbeteg.
A vizsgálat eredményei szerint azoknál a nőknél, akik a megszokottnál (kb. 4-6 hónap) legalább egy évvel hosszabban szoptattak, 15 százalékkal kisebb arányban alakult ki a cukorbetegség. Ez a megállapítás azonban csak akkor igaz, ha a szülés óta legfeljebb 15 év telt el, efölött az időtartam felett már nincs különbség a hosszan szoptatók és a "hagyományos modellt" követők között. "Kutatásaink igazolták, hogy a hosszú ideig tartó szoptatás csökkenti a II-es típusú diabétesz kockázatát. Ugyanakkor további klinikai vizsgálatokat látunk szükségesnek, hogy megértsük ennek a jelenségnek az élettani hátterét" – írják a szerzők közleményükben, amely Journal of American Medical Association c. lapban jelent meg.
[origo] egészség








