[origo] címlaphírcentrumvásárlás[freemail]videaiWiW
 

 

KÖNYVAJÁNLÓ

A teafogyasztás csökkenti a petefészekrák kockázatát [origo] egészség 2005. december 19., hétfő, 8:45 Utolsó módosítás: 2009. július 13., hétfő, 12:15

Egy hosszú távú vizsgálat szerint a betegség kialakulásának kockázata csaknem ötven százalékkal csökkent azoknál a nőknél, akik rendszeresen fogyasztottak fekete vagy zöld teát.

Svéd kutatók újabb eredményei azt mutatják, hogy a petefészekrák kialakulásának kockázata felére csökkent azoknál a nőknél, akik minden nap legalább két csésze teát ittak. Már korábban is létezett néhány olyan kísérleti bizonyíték, amely alátámasztotta, hogy a fekete és a zöld teák csökkentik egyes rákbetegségek kialakulásának kockázatát, de az Archives of Internal Medicine c. folyóiratban megjelent tanulmány kifejezetten a petefészekrák megjelenésének esélyeit vizsgálta. A petefészekrákok a nőkben előforduló rákos megbetegedések mintegy 5%-át teszik ki, amivel a nőknél előforduló ötödik leggyakoribb rákféleséget képezik.

Susanna C. Larsson és Alicja Wolk (Karolinska Institute, Stockholm) 61 ezer, 40 és 76 év közé eső asszonyt vizsgáltak meg, akik mindannyian a svéd népességet kutató mammográfiai vizsgálatban vettek részt. A kutatás kezdetén a résztvevők 68%-a állította, hogy rendszeresen fogyaszt teát (főleg fekete teát), legalább egy hónapban egyszer. Az ezt követő 15 éves időszakban 301 asszonynál diagnosztizáltak petefészekrákot. "A vizsgálatból egyértelműen kiderült, hogy a nagyobb mértékű teafogyasztás csökkenti a petefészekrák kialakulásának kockázatát" – mondta Larsson. Az eredmények szerint napi két csésze tea elfogyasztása 46%-kal, minden további csésze pedig további 18%-kal csökkentette a megbetegedés valószínűségét. Az adatokból az is kiderült, hogy még a napi egy csészénél kevesebb teamennyiség is 18%-kal kisebb kockázatot eredményez azokkal összehasonlítva, akik egyáltalán nem ittak teát. Ebből kiindulva a kutatók minden nőnek azt tanácsolják, hogy igyanak teát, mivel nem mértéktelenül fogyasztva ennek semmilyen káros mellékhatása nincs. Az egyelőre még nem ismert, hogy a tea pontosan milyen biokémiai hatásmechanizmusokon keresztül csökkenti a petefészekrák kialakulásának kockázatát.

Dr. Robert Morgan, a City of Hope Cancer Center nőgyógyász szakorvosa szerint a teaivás rendkívül fontos lehet a petefészekrák megelőzésének szempontjából, mivel a betegség okát nem ismerjük, ezért a megelőzésére sincsenek megfelelő módszerek. A petefészekrák kialakulásának kezdetén még igen könnyen gyógyítható, viszont igen nehéz időben felismerni. Ennek fő oka, hogy a korai fázis tünetei nem specifikusak, és a két petefészek anatómiai okokból igen nehezen vizsgálható közvetlenül. A petefészekrák korai szakaszban történő felderítésére jelenleg nincs tömegméretekben alkalmazható szűrővizsgálati módszer, ezért a petefészekdaganatok túlnyomó többsége rendszerint más okból végzett nőgyógyászati vizsgálat során kerül felderítésre. 

[origo] egészség
Új elnöke van a Magyar Rákellenes Ligának

Az elnöki teendőkért mostanáig felelős Dr. Vasváry Artúrné helyett Prof. Dr. Simon Tamás látja majd el az egyesület vezetői feladatait. A HER2-receptort gátló terápiáról, valamint az érképződést gátló eljárás mechanizmusáról Dr. Szentmártoni Gyöngyvér onkológus tartott előadást.

További hírek:

Az akut tüdőkárosodás is kezelhetővé válhat

Akut tüdőkárosodás a tüdő bármilyen eredetű fertőzése vagy sérülése esetén kialakulhat, erre azonban ma még nem létezik hatékony gyógyszeres terápia. Csontvelői őssejtek segítségével viszont már sikerült megakadályozni a tüdőkárosodás kialakulását.

További hírek:

Még több hír>>

Elkerülhető a sugárterápia okozta sejtkárosodás

Kutatók egérkísérletek keretében teszteltek egy olyan új eljárást, amely megóvhatná az egészséges sejteket a rák kezelése során alkalmazott sugárterápia káros hatásaitól.

További hírek:

Még több hír>>

Természetes gyógymód bélgyulladásra

A Los Angeles-i Kalifornia Egyetem kutatói egy mostanában egyre népszerűbbé váló kezelési módszerrel próbálják leküzdeni a gyulladásos bélbetegségeket.

További híreink:

Még több hír>>


Tisztelt Látogatónk!

Felhívjuk a figyelmét, hogy anyagaink tájékoztató és ismeretterjesztő jellegűek, így nem adhatnak választ minden olyan kérdésre, amely egy adott betegséggel vagy más témával kapcsolatban felmerülhet, és főképp nem pótolhatják az orvosokkal, gyógyszerészekkel vagy más egészségügyi szakemberekkel való személyes találkozást, beszélgetést és gondos kivizsgálást.

- A szerkesztők

Felhasználónév:

Jelszó:

Elfelejtette jelszavát?  |  Regisztráció

24 ÓRA HÍREI



AJÁNLÓ

Géndiagnosztika Géndiagnosztika Korszerű kockázatelemzés a magzati rendellenességek szűrésére.
Vastagbélrák, végbélrák Vastagbélrák Minden fontos információ a vastagbélrákról egy helyen.
Korszerű rákdiagnosztika A legkorszerűbb onkológiai diagnosztikai eljárások ismertetése

AJÁNLÓ



PARTNEREK

MTI AFP

SZAKMAI PARTNEREK

Medical Tribune Magyar Orvosi Kamara