[origo] címlaphírcentrumvásárlás[freemail]videaiWiW
 

 

KÖNYVAJÁNLÓ

Új eredmény a kakaó áldásos hatásáról [origo] egészség 2006. március 16., csütörtök, 7:30

Holland kutatók újabb vizsgálattal támasztották alá, hogy a kakaó kedvező hatással van a szívre.

A holland népegészségügyi intézet 470, 65 és 84 év közötti férfi részvételével folytatott vizsgálatot hosszú éveken át. A résztvevőket a vizsgálat kezdetén, 1985-ben alaposan megvizsgálták, illetve kikérdezték étkezési szokásaikról, majd ezt ötévente megismételték.

Az eredmények szerint a rendszeresen étcsokoládét fogyasztók vérnyomása általában alacsonyabb volt azokéhoz képest, akik nem éltek ezzel a nagy kakaótartalmú édességgel. Ugyancsak érdekes megoszlást mutatott az összesen 152, szívbetegségben elhunyt férfi az étcsokifogyasztás szempontjából. A legnagyobb mennyiséget fogyasztók körében csak feleakkora volt a halálozási arány a vizsgált időszakban, mint azokéban, akik nem ettek csokoládét.

A kutatók úgy vélik, hogy a kedvező hatásért a csokoládéban található antioxidáns anyagok, illetve a flavan 3 nevű olaj a felelősek. A kutatási eredményekre utalva a brit Kardiológus Társaság szóvivője óvatosságra intett. "Igaz, hogy a kis mennyiségben fogyasztott kakaónak kedvező hatásai vannak, de a hosszú távú hatásokat még senki nem vizsgálta. Mivel a kakaót nehezen tudjuk megenni por formájában, étcsokoládéból napi 100 grammot kellene megenni, ami óriási mennyiség. Természetesen nem javasoljuk a csokifogyasztás mellőzését, de úgy vélem, sokkal jobb módszerek is vannak a szív egészségének megőrzésére" - mondta a társaság képviselője a BBC-nek. 

[origo] egészség
Új elnöke van a Magyar Rákellenes Ligának

Az elnöki teendőkért mostanáig felelős Dr. Vasváry Artúrné helyett Prof. Dr. Simon Tamás látja majd el az egyesület vezetői feladatait. A HER2-receptort gátló terápiáról, valamint az érképződést gátló eljárás mechanizmusáról Dr. Szentmártoni Gyöngyvér onkológus tartott előadást.

További hírek:

Az akut tüdőkárosodás is kezelhetővé válhat

Akut tüdőkárosodás a tüdő bármilyen eredetű fertőzése vagy sérülése esetén kialakulhat, erre azonban ma még nem létezik hatékony gyógyszeres terápia. Csontvelői őssejtek segítségével viszont már sikerült megakadályozni a tüdőkárosodás kialakulását.

További hírek:

Még több hír>>

Elkerülhető a sugárterápia okozta sejtkárosodás

Kutatók egérkísérletek keretében teszteltek egy olyan új eljárást, amely megóvhatná az egészséges sejteket a rák kezelése során alkalmazott sugárterápia káros hatásaitól.

További hírek:

Még több hír>>

Természetes gyógymód bélgyulladásra

A Los Angeles-i Kalifornia Egyetem kutatói egy mostanában egyre népszerűbbé váló kezelési módszerrel próbálják leküzdeni a gyulladásos bélbetegségeket.

További híreink:

Még több hír>>


Tisztelt Látogatónk!

Felhívjuk a figyelmét, hogy anyagaink tájékoztató és ismeretterjesztő jellegűek, így nem adhatnak választ minden olyan kérdésre, amely egy adott betegséggel vagy más témával kapcsolatban felmerülhet, és főképp nem pótolhatják az orvosokkal, gyógyszerészekkel vagy más egészségügyi szakemberekkel való személyes találkozást, beszélgetést és gondos kivizsgálást.

- A szerkesztők

Felhasználónév:

Jelszó:

Elfelejtette jelszavát?  |  Regisztráció

24 ÓRA HÍREI



AJÁNLÓ

Géndiagnosztika Géndiagnosztika Korszerű kockázatelemzés a magzati rendellenességek szűrésére.
Vastagbélrák, végbélrák Vastagbélrák Minden fontos információ a vastagbélrákról egy helyen.
Korszerű rákdiagnosztika A legkorszerűbb onkológiai diagnosztikai eljárások ismertetése

AJÁNLÓ



PARTNEREK

MTI AFP

SZAKMAI PARTNEREK

Medical Tribune Magyar Orvosi Kamara