Két, az utóbbi hónapokban megjelent közlemény is alátámasztja: szervezetünknek kedvezőbb, ha napi kalóriaszükségletünket három kisebb étkezésre elosztva, és nem egyetlen "nagy zabálással" vesszük magunkhoz.

Ajánló
Táplálkozás - Az [origo] egészség dietetikai oldalai
Korábban:
A zsíros ételek megzavarhatják a szervezet belső óráját
Leküzdhetetlen étvágy - a bulímia
Kétségbe vonható a csokoládéfüggőség létezése
Kapcsoljuk ki a tv-t a családi étkezések közben
Interaktív ajánló
Az egyik étkezési menetrendben az alanyok a testsúlyuk fenntartásához szükséges teljes kalóriamennyiséget napi egy étkezés formájában fogyasztották el, míg a másik ütemezés szerint ugyanezt a kalóriaadagot három étkezésre bontva vették magukhoz. A szerzők - David Baer és William Rumpler fiziológus, illetve Mark Mattson idegtudós - első tanulmányukban arra mutatnak rá, hogy a napi egy étkezéses menetrend legfeljebb átmenetileg tartható fenn, ha egészségünket védeni akarjuk. Az "egyszer evők" teljes koleszterinszintje, az alacsony sűrűségű lipoproteinben (LDL-ben) szállított "rossz" típusú koleszterin mennyisége és a vérnyomása is kimutathatóan magasabb volt ahhoz képest, mint amikor ugyanazok a személyek "háromszor evők" voltak. A szív- és érrendszeri veszélytényezők annak ellenére emelkedtek, hogy mindeközben az "egyszer evők" némiképp lefogytak, és testzsírtartalékaik is kissé apadtak saját "háromszor evő" állapotukhoz képest - olvasható a Sciencedaily weboldalán.
További vizsgálatok azt is kimutatták, hogy egyszer evőként nemcsak hogy magasabb értéket vett fel a résztvevők reggeli, éhgyomri vércukorszintje, de az étkezéseket követően is kifejezettebb mértékben és tartósabban emelkedett meg a vércukorszintjük, továbbá nagyobb késéssel reagáltak a saját maguk által termelt inzulinra, mint háromszor evőként. Ez utóbbi eredmények feltehetően összefüggenek, hiszen az inzulin a felelős a megemelkedett vércukorérték helyreállításáért.
Korábbi, kapcsolódó anyagunk:
Kevesebb kalóriát fogyasztunk, ha lassabban eszünk: A kingstoni Rhode Island Egyetem kutatóinak elsőként sikerült valódi bizonyítékot találniuk rá, hogy ha lassabban fogyasztjuk el az ételt, akkor valójában "kevesebbet eszünk", vagyis kisebb kalóriamennyiséget juttatunk a szervezetünkbe. A ráérősebb étkezés további előnyei, hogy egyúttal élvezetesebb lesz az evés és jóllakottabbnak fogjuk érezni magunkat.
[origo] egészség








