Újfajta táplálkozási piramist állítottak össze a Harvard Egyetem kutatói
[origo] egészség
2008. augusztus 15., péntek, 21:00
Öt gyors tipp a táplálkozási piramis ajánlásainak követésére
- Részesítsük előnyben a növényeket! Az alapvetően növényi alapanyagokból összeállított étrend a legegészségesebb: fogyasszunk sok zöldséget, gyümölcsöt, teljes kiőrlésű gabonát, valamint egészséges zsiradékokat, például olíva- és repceolajat. További tanácsok és korábbi kutatási eredmények: Jobban véd a gyümölcs, mint a C-vitamin tabletta, Frissítő nyári gyümölcsök, Szívvédő ételeink: csokoládé, szója, zöld tea, Az étcsokoládé javítja a koszorúerek állapotát, A pizzafűszer, mint gyulladásgátló: új eredmények az oregánóról, Miért jó az olívaolaj?, A teljes kiőrlésű gabonafélék csökkenthetik a szívroham kockázatát.
- Vegyünk vissza az amerikai példából. A vöröshúsok, a fehér (nem teljes kiőrlésű) lisztek, a burgonya, a cukrozott italok, a sózott rágcsálnivalók divatos élelmiszerek, melyek igen egészségtelenek. Helyettük inkább növényi eredetű táplálékot fogyasszunk: zöldségeket, amelyek nem tartalmaznak sok keményítőt, gyümölcsöket és teljes kiőrlésű gabonákat. Ha húst teszünk tányérunkra, az legyen inkább hal vagy szárnyas. Bővebben: Félmillió emberen vizsgálták a vöröshúsok rákkeltő hatását, Kiderült, hogyan roncsolja az ereket a sült étel, Az Atkins-diéta károsítja a vérereket, Megviselik szervezetünket a divatos fogyókúrák, Mit kell tudni a transz-zsírsavakról?.
[origo] egészség
-
Egyszerű, mindenki számára követhető táplálkozási információk
-
Öt gyors tipp a táplálkozási piramis ajánlásainak követésére
Új elnöke van a Magyar Rákellenes Ligának
Az elnöki teendőkért mostanáig felelős Dr. Vasváry Artúrné helyett Prof. Dr. Simon Tamás látja majd el az egyesület vezetői feladatait. A HER2-receptort gátló terápiáról, valamint az érképződést gátló eljárás mechanizmusáról Dr. Szentmártoni Gyöngyvér onkológus tartott előadást.
További hírek:
Az akut tüdőkárosodás is kezelhetővé válhat
Akut tüdőkárosodás a tüdő bármilyen eredetű fertőzése vagy sérülése esetén kialakulhat, erre azonban ma még nem létezik hatékony gyógyszeres terápia. Csontvelői őssejtek segítségével viszont már sikerült megakadályozni a tüdőkárosodás kialakulását.
További hírek:
Még több hír>>
Tisztelt Látogatónk!
Felhívjuk a figyelmét, hogy anyagaink tájékoztató és ismeretterjesztő jellegűek, így nem adhatnak választ minden olyan kérdésre, amely egy adott betegséggel vagy más témával kapcsolatban felmerülhet, és főképp nem pótolhatják az orvosokkal, gyógyszerészekkel vagy más egészségügyi szakemberekkel való személyes találkozást, beszélgetést és gondos kivizsgálást.
- A szerkesztők