Egy amerikai vizsgálat fényt derített arra, hogy a szülők táplálkozási szokásai sokkal kisebb mértékben befolyásolják a gyermek étkezési kultúráját, mint azt korábban gondoltuk volna. Minél idősebb a gyermek, annál erősebben befolyásolják őt külső tényezők az ételek kiválasztásában.

Ajánló
Gyermektáplálkozással foglalkozó aloldalunk
Táplálkozás - Az [origo] egészség dietetikai aloldala
Kapcsolódó cikkeink:
A családi étkezések pozitívan befolyásolják a későbbi táplálkozási szokásokat
Már a férfiakat és a fiatalabb generációkat is érintik a testképzavarok
Kétszer több D-vitamint ajánlanak a gyermekeknek
Veszélyt jelenthetnek a tizenévesekre a magas koffeintartalmú energiaitalok
Arra a meglepő eredményre jutottak, hogy a hasonlóság minden tápanyagra igen gyenge, 20 és 33 százalék között változik. Az anya-gyermek korreláció számos tápanyag esetében jóval erősebb volt, mint az apa-gyermek korreláció, azaz a gyermekek étkezési szokásai inkább az anyáéhoz hasonlítanak. Spanyol ajkúak, illetve egyéb kisebbségi csoportok körében a szülő-gyermek korreláció sokkal kifejezettebb volt, mint a többségi amerikai családokban. Érdekes módon a családok jövedelme és a szülők iskolázottsága nem befolyásolta különösebben ezt az összefüggést.
"Az iskolai és egyéb közösség, a barátok, kortársak befolyása, a televíziózás valamint a gyermek önképe és önbecsülése igen nagy szerepet játszik az étkezési szokások kialakulásában. Minél nagyobb a gyermek, annál inkább." - mondta May A. Beydoun, a vizsgálat társszerzője.
A vizsgálat első ízben tanulmányozta nagy mintán a szülők és gyermekeik étkezési szokásai közötti összefüggéseket. Eredményei segíthetnek az egészséges táplálkozást népszerűsítő kampányok kidolgozásában, valamint a várható eredményesség felmérésében.
[origo] egészség








