[origo] címlaphírcentrumvásárlás[freemail]videaiWiW
 

 

KÖNYVAJÁNLÓ

Új bizonyítékok az ecet fogyasztó hatásáról [origo] egészség 2009. június 26., péntek, 13:30 Utolsó módosítás: 2009. július 16., csütörtök, 1:01

Japán kutatók új bizonyítékokat találtak arra, hogy a népi gyógyászatban régóta használatban lévő közönséges ecet - az olajos és ecetes salátaöntetek, savanyúságok alapvető összetevője - valóban egészségmegőrző hatással bír.

Az egyesült államokbeli Mezőgazdasági és Élelmiszeripari Kémiai folyóirat (Journal of Agricultural and Food Chemistry) júliusi számában megjelenésre kerülő tanulmány szerint az ecet megakadályozza a test zsírtartalékainak felhalmozódását és így a testsúlytöbblet kialakulását.

A Tomoo Kondo és kollégái által végzett kutatások során azok a laboratóriumi egerek, akik ecetsavat is kaptak a magas zsírtartalmú étrendjük mellé, jóval - alár tíz százalékkal is - kevésbé híztak el, mint azok, akik ugyanilyen étrend mellé nem kaptak ecetsavat. A kutatók eredményei megerősítik azt a nézetet, hogy az ecetsav a zsírsavak oxidációjában részt vevő enzimek génjeinek bekapcsolásában játszhat szerepet, vagyis elősegíti a zsírlebontásban résztvevő fehérjék képződését, megakadályozva ezzel a zsír felhalmozódását.

A szakemberek azt is kiemelik, hogy az ecetet a népi gyógyászatban már ősidők óta használják jó néhány betegség kezelésére, az újabb tudományos kutatások pedig szintén megerősítik, hogy az ecetsav - az ecet fő alkotója - valóban segíthet a vérnyomás, a vércukorszint és a zsírfelhalmozódás csökkentésében.

[origo] egészség
Új elnöke van a Magyar Rákellenes Ligának

Az elnöki teendőkért mostanáig felelős Dr. Vasváry Artúrné helyett Prof. Dr. Simon Tamás látja majd el az egyesület vezetői feladatait. A HER2-receptort gátló terápiáról, valamint az érképződést gátló eljárás mechanizmusáról Dr. Szentmártoni Gyöngyvér onkológus tartott előadást.

További hírek:

Az akut tüdőkárosodás is kezelhetővé válhat

Akut tüdőkárosodás a tüdő bármilyen eredetű fertőzése vagy sérülése esetén kialakulhat, erre azonban ma még nem létezik hatékony gyógyszeres terápia. Csontvelői őssejtek segítségével viszont már sikerült megakadályozni a tüdőkárosodás kialakulását.

További hírek:

Még több hír>>

Elkerülhető a sugárterápia okozta sejtkárosodás

Kutatók egérkísérletek keretében teszteltek egy olyan új eljárást, amely megóvhatná az egészséges sejteket a rák kezelése során alkalmazott sugárterápia káros hatásaitól.

További hírek:

Még több hír>>

Természetes gyógymód bélgyulladásra

A Los Angeles-i Kalifornia Egyetem kutatói egy mostanában egyre népszerűbbé váló kezelési módszerrel próbálják leküzdeni a gyulladásos bélbetegségeket.

További híreink:

Még több hír>>


Tisztelt Látogatónk!

Felhívjuk a figyelmét, hogy anyagaink tájékoztató és ismeretterjesztő jellegűek, így nem adhatnak választ minden olyan kérdésre, amely egy adott betegséggel vagy más témával kapcsolatban felmerülhet, és főképp nem pótolhatják az orvosokkal, gyógyszerészekkel vagy más egészségügyi szakemberekkel való személyes találkozást, beszélgetést és gondos kivizsgálást.

- A szerkesztők

Felhasználónév:

Jelszó:

Elfelejtette jelszavát?  |  Regisztráció

24 ÓRA HÍREI



AJÁNLÓ

Géndiagnosztika Géndiagnosztika Korszerű kockázatelemzés a magzati rendellenességek szűrésére.
Vastagbélrák, végbélrák Vastagbélrák Minden fontos információ a vastagbélrákról egy helyen.
Korszerű rákdiagnosztika A legkorszerűbb onkológiai diagnosztikai eljárások ismertetése

AJÁNLÓ



PARTNEREK

MTI AFP

SZAKMAI PARTNEREK

Medical Tribune Magyar Orvosi Kamara