Azt már a korábbi kutatások is kimutatták, hogy az anyatejjel táplált csecsemők szellemi képességei jobbak, mint azokéi, akiket tápszerrel etetnek. Ennek oka, hogy az anyatej - a csecsemőtápszerek többségével ellentétben - tartalmaz egy dokozahexaénsav nevű zsírsavat, amely elengedhetetlen a szervezet megfelelő működéséhez. Egy újabb vizsgálat most azt mutatta ki, hogy a hagyományos tápszert fogyasztó csecsemőkhöz képest szellemileg jobban teljesítenek azok a babák, akiknek tápszere a zsírsavak említett fajtáját is tartalmazza.

Ajánló
Gyermektáplálkozással foglalkozó aloldalunk
Táplálkozás - Az [origo] egészség dietetikai aloldala
Kapcsolódó cikkeink:
Az esszenciális zsírsavak és fogyasztásuk előnyei
Az omega-3 zsírsavak fogyasztásának előnyei
Omega-6 zsírsavak a szívbarát étrendben
A tengeri halak fogyasztása is előnyös a szívnek
Az omega-3 zsírsavas kezelés jót tesz a koraszülöttek agyfejlődésének
A DHA-t is tartalmazó tápszert fogyasztó csecsemők nagyobb arányban jutottak hozzá a csörgőhöz, viselkedésük ezenkívül szándékosabbnak bizonyult. "Jelenleg nincsen egyetértés abban a kérdésben, hogy kell-e egy csecsemőtápszernek DHA-t is tartalmaznia. Eredményeink ugyanakkor azt mutatják, hogy az olyan tápszerrel való táplálás, amely nagy koncentrációban tartalmaz DHA-t, valóban pozitív hatással van a csecsemők kognitív fejlődésére. Azok a csecsemők, akik az effajta problémamegoldó tesztekben kimagaslóan teljesítenek, később - gyermekkorukban - kimagasló IQ-val és szókinccsel rendelkeznek. Elképzelhető tehát, hogy a DHA előnyös hatásai még jóval a gyermekkor átlépése után is érvényesülnek" - mondta James R. Drover, a cikk vezető szerzője, a canadai Memorial University adjunktusa.
A tanulmány a Child Development című szaklap szeptember/októberi számában jelent meg.
[origo] egészség








